de weersvooruitzichten!

donderdag 18 maart 2010

Gainesville's Gezellig

Waarde lezers,

ik ben sinds maandagavond weer terug in mijn voormalige thuishaven, de studentenstad Gainesville. Het is een kleine stad, ongeveer net zo groot als Utrecht qua inwoners. Echter wonen er 100,000 studenten en is het daarmee een nog veel jongere stad als Utrecht.
Het is ook een beetje een ons-kent-ons stadje, het type stad waar je elkaar zomaar tegen het lijf kan lopen. Vergelijk dat eens met Manhattan, waar je nooit 2x dezelfde persoon passeert.
Ik heb al 3x tijdens het uitgaan (iets dat ik sinds maandagavond elke dag heb gedaan, het is immers Spring Break) een oude bekende gezien. De goede gozer Ben, met wie ik in de herfst van 2008 vaak ging indrinken voor de sportwedstrijden van de Gators bij onze gezamenlijke vriend Adam. Maar ik heb ook 2 "vriendinnen van vriendinnen" gezien, twee dames (Emily en Tessa J) die ik hier heb ontmoet maar die afgelopen zomer in Utrecht waren in het kader van een cursus Nederlandse cultuur. Nu ze weer terug in Gainesville zijn ben ik ze zowaar weer tegen het lijf gelopen!
Ook heb ik oude collega's van Dunkin' Donuts opgezocht, onder andere mijn Cubaans-Amerikaanse homie Arian! Die kerel weet hoe je moet feesten. Hij is zelf ook pas terug in Gainesville na een half jaar in Mexico te hebben gestudeerd.
Klasgenoten van UF heb ik gisteravond getroffen in de bar 'Mothers' in midtown. Onder andere 1 van mijn very best friends, Brandon. Het is een groot plezier de oude luitjes weer eens te zien. Vanavond staat er een reunie met een iets grotere groep klasgenoten op het programma, ik ga langs bij Alex, waar mijn klasgenoten vanavond gaan chillen.
Nu ik hier zo ben, en weer aan het socializen ben met oude bekenden, voelt het alsof er niks is veranderd, alsof ik nooit ben weggeweest. Everything's still the same (alhoewel er wel een paar fietspaden zijn bijgekomen, kudo's voor de stadsplanners van Gville). Het haast is alsof ik die 7 lange maanden in Nederland de afgelopen herfst niet heb meegemaakt, het is alsof het één lange droom is geweest waaruit ik nu wakker ben geworden. Dat soort dingen overkomen je nou eenmaal als je leven in 2 landen, ver van elkaar verwijderd, plaatsvindt. Maargoed, de mooie tijden hier in New York en Florida plaatsen de ellendige herfst van Nederland in perspectief.

R.

1 opmerking:

  1. That's the life dude.
    Ik zit hier te blokken voor 3 tentamens in 3 dagen, waarvan de eerst op nota bene zaterdagochtend!
    Drink one for me,

    Cheers,

    Ps. Finally geslaagd voor rijbewijs, gerechtigheid!

    BeantwoordenVerwijderen