de weersvooruitzichten!

vrijdag 12 maart 2010

An Eclectic Blogpost

Het is me toch een partij druk de laatste tijd!!
Noem mij een typische New Yorker, het enige wat ik doe is minding my own business. Na een werkdag op mijn stageplaats gauw haasten naar Pratt en de rest van de avond lessen volgen. Thuiskomen om 11 uur en nog even wat huiswerk doen. Slapen om 1 uur 's nachts en om 9 uur opstaan. Then press repeat (begrijp me niet verkeerd, I wouldn't have it any other way, als ik het niet druk heb weet ik niet wat ik zou moeten doen, het is heerlijk om zo bezig met je vakgebied te zijn).

Stage is plezierig als altijd, ik heb me deze week uitsluitend met het ontwerpen van veilige infrastructuur voor fietsers bezig gehouden. Er werken veel jongelui op mijn stage, zo heb ik vandaag met de receptioniste staan praten over haar indie-rock band. Het klinkt fucking vet, maar geloof me niet op mijn woord, luister zelf naar haar muziek!
Bovendien hebben we een nieuwe expresso-machine op kantoor, wat de boel een stuk aangenamer maakt. Er is altijd een rij van 2-3 mensen die ook leiden aan caffeinezucht. Volop praatjes maken oftewel small talk zetten bij de coffee maker dus! Spaart ook knaken aangezien ik nu niet meer altijd naar Dunkin' hoef te gaan. Ik haal gewoon 2 dubbele expresso's per dag bij de expresso machine!







Zonder dollen is het echt ongekend hoe druk ik ben geweest de afgelopen 8 weken oftewel de eerste helft van dit semester. Zoals jullie weten neemt de gemiddelde masterstudent aan Pratt 9 tot 12 studiepunten per semester, ik volg voor 14 studiepunten vakken. Daarnaast ga ik 3 dagen per week naar m'n stage. Begrijp me niet verkeerd, elk leermoment is een lust, maar ik ga nooit meer zoveel studiepunten tegelijk nemen. Voortaan is 12 de max voor mij. Zo'n fout maak je 1 keer, nooit meer.
Hoe dan ook, de vakken die ik volg zijn interessant en ik ontmoet zoveel mensen. Maargoed, dat is niet gek gezien het feit dat je continu op elkaars lip zit op school, je werkt veel samen en je leert elkaar zo goed kennen.

Nog 7 weken studie en dan zit dit semester er op, en zal ik naar Duitsland afreizen voor
a) een weekje vakantie met familie
b) een maandje study abroad oftewel workshops en lezingen bijwonen met betrekking tot de planning van het waterfront van de rivier de Spree.
Vakantie is in aantocht, kun je wel stellen.
As a matter of fact, over dertien uur ga ik de lucht in en vlieg ik naar Jacksonville, Florida!! Yes yes, deze vakantie komt op een perfect moment, ik zit precies op het midden van mijn semester en kan wel een weekje rust en zonneschijn gebruiken! Even helemaal niets doen (Lees: zeker huiswerk maken maar lang niet zoveel als normaal), en genieten van de zon, de zee, en het strand. Oude vrienden opzoeken. Het machtig mooie Miami nogmaals verkennen. Biertjes drinken in kroegen waar ik vroeger, toen ik nog een little Gator was, vaak kwam. I'm gonna party like it's Spring Break!!! Good times ahead. You can take the boy out of Florida, you can't take Florida out of the boy!
Want ik mis Florida serieus, dus bestaat er geen betere manier om invulling te geven aan mijn Spring Break dan naar the good ole' Sunshine State af te reizen! Soms moet je gewoon toegeven aan de nostalgie en eventjes je in the good ole' times wanen.

Welnu, ik moet New York City ook credit geven. Het is niet minder leuk hier, het is leuk op een andere manier. Geen stad zo sophisticated als NYC. Ik was afgelopen zondag met mijn camera op stap gegaan. Ik ben naar Washington Square geweest, alsmede The Greenwich Village, the Hudson River, etcetera. Zo pauzeerde ik eventjes aan het uiteinde van Hudson River Park Pier 45. Al uitkijkende op de skylines van Midtown, Lower Manhattan en Jersey City, realiseerde ik mijzelf dat ik het gewoon weer heb geflikt. Ik heb het gewoon weer (voor de 2e keer) gepresteerd om mezelf los te worstelen uit de doodsaaie dagelijkse sleur genaamd 'het leven in Nederland'. Om meer kan ik toch niet vragen. Elke dag is interessant, elke dag staat gelijk aan een groot aantal nieuwe impressies, je kijkt niet alleen je ogen uit maar ook het deelnemen aan een totaal andere maatschappij is gewoon iets wat ik niet onder woorden kan brengen.
"Een vlak land, een vlakke mentaliteit" zei de Utrechtse hoogleraar Ben de Pater ooit over de Nederlandse maatschappij. Ben ik even blij dat ik uit die vlakte en oppervlakkigheid ben ontsnapt.

I think I like it better here.




















1 opmerking:

  1. Hi sun, gave foto's zoals we van je gewend zijn! Veel plezier in Florida, doet me denken aan vorig jaar rond deze tijd! Take care, miss you Ma

    BeantwoordenVerwijderen