de weersvooruitzichten!

woensdag 3 februari 2010

Work hard, play hard

Zoals beloofd nog even een kort terugblik naar het afgelopen weekend.
Vorige week was ik nagenoeg non-stop in de weer met de studie. Ik was tot laat op de vrijdagavond (lees: half 10) bezig met allerlei opdrachten. Hoezeer ik ook een die-hard student ben, op vrijdagavond gaat er een knop om. Ik kan 6 1/3 dag per week het strevertje uithangen, op zaterdag en vrijdagavond maak ik tijd vrij voor andere dingen. Oftewel, soms moet je jezelf gewoon even afkappen, voor je eigen bestwil.
Vrijdagavond zette ik mijn zoektocht naar Biergartens verder voort. Zo was ik in de Lower East Side te vinden, bij "Zum Schneider". Mijn nieuwe homie Alex (zie vorige blogs) was van plan pas wat later op de avond uit te gaan, dus ik ging vol goede moet solo op stap. Nauwelijks had ik de eerste Hefeweizen bestelt, en ik knoopte een gesprek aan met 3 Californische blondines uit Laguna Beach en Hamilton Beach (je hebt swagger of je hebt het niet). Ik weet niet of het aan de streek van herkomst ligt, maar ze waren net zo knap als Micha Barton uit the OC (voor diegenen de afgelopen jaren in een grot heeft gewoond: The OC is een tv serie over het wel en wee van een stel jongeren in de chiquere buitenwijken van L.A.). We hebben gelachen en stokbrood met leverkaese gegeten. Na korte tijd ontving ik van Alex een sms dat hij intussen een block verderop in de bar Niagra was aangekomen samen met nog een stel andere (ex-) Floridianen. Dus, het zooitje Zuiderlingen was weer compleet en ik zette met hun het feest voort. Na enige tijd verlieten we Manhattan weer, om naar Fort Greene te vertrekken omdat de bierprijzen hier toch wat lager liggen. Luttele uurtjes (en vele pitchers Brooklyn Lager) later, hielden we het zo rond half 3 voor gezien.
Zaterdag begon ik 's morgens met een wandeling door Prospect Park, om toch even de stenen jungle af te wisselen met wat groenere taffarelen. En ook omdat de lucht er wat frisser is, het kan geen kwaad zo nu en dan een frisse neus te halen. Na een wandeling van 9km te hebben gemaakt stortte ik me vanaf het middaguur tot half 11 die avond weer op de studie, om tegen elven aan te komen op het verjaardagsfeest van mijn kersverse studiegenote Kristen. Was goed om die ook eens buiten de leslokalen te zien! De opkomst was vrij hoog. In de kelder van haar huis was een soort discozaal gemaakt, waar de DJ typische Brooklyn hits speelde, onder andere van Biggie Smalls dus! Intussen ontmoette ik ook een leuke dame uit de Bronx, maar van orgine een Bostonian. Alhoewel ik haar nummer heb, zal een date er voorlopig niet van komen. Reden: stage, avondcolleges, en een astronomische hoeveelheid huiswerk. Prioriteiten stellen, dus! Later op de avond werd mij (uit het niets) nog door een andere dame een telefoonnummer aangereikt, maar ook daar zal ik voorlopig nog eventjes niets mee doen.
De eerste werkdag op mijn nieuwe stageplaats was geniaal, oftewel, genieten ten top. Op de 12e verdieping van 148 Lafayette Street, niet te verwarren met mijn eigen straat (Lafayette Avenue dus) zat ik aan mijn bureau achter mijn labtop te werken, met een sloot Dunkin'Donuts koffie van 0,6 liter voor me. Het is hard werken, maar het uitzicht over Manhattan, waar het kantoor werkelijk middenin ligt, is niet te overtreffen. We maakten conference calls in de conference room, ik leerde de overige planningsexperts kennen die op de afdeling werken (de afdeling huisvest een veelvoud aan kleine planningfirma's), en begon als de wiedeweerga onderzoek te doen. Morgen ga ik weer aan de bak, zo ook vrijdagmorgen en middag. Vrijdagavond ga ik met de gekozen volksvertegenwoordiger van de wijk Manhattan Valley (waaay up on the Upper West Side) praten over hoe wij onze community outreach exercise gaan vormgeven, de oplettende lezer zal zich herinneren dat ik het daar al eerder over heb gehad op mijn blog.
Intussen lopen de opdrachten steady binnen, wat betekend dat ik het komende weekend eens niet op stap ga, maar als een monnik in de bieb te vinden ben, all weekend long. Door de weeks zal ik immers op kantoor zitten, dus vooruit werken is een must.
Ik moet mezelf wederom afkappen, en mijn schoenen aandoen, en naar de Faculteit gaan lopen. De les begint over 10 minuten.
Hou jullie haaks!

R.

2 opmerkingen:

  1. Wow, wow. You are all growing up! en The O.C. ken ik wel hoor, had het een tijdje gevolgd op de middelbare (wow, like ages ago).

    Maar wel heel goed dat je constant bezig blijft. Keep up the good work!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Damn, ik dacht dat ik het druk had, maar jij bent ook goed bezig!
    En volgens mij vind je het helemaal niet erg. Stelletje workaholic Woudstra's zijn we weer.
    Looking forward for the next update!

    Cheers,

    BeantwoordenVerwijderen