de weersvooruitzichten!

zondag 28 februari 2010

Even een adempauze

Het was deze week iets rustiger dan normaal. Mijn baas was naar een conferentie in St. Louis, een stad aan de Mississippi. Dus kon ik een dagje minder werken op mijn stageplaats, zodoende was ik vrijdag vrij. Laat het nou net afgelopen vrijdag zijn dat New York een flinke sneeuwstorm voor z'n kiezen kreeg. Ben ik een keer vrij, kon ik nog niks leuks doen vanwege het weer. Intussen is de 20 inch sneeuw alweer grotendeels weggeregend en gesmolten.

Zoals jullie weten richt ik me op mijn stage op dit moment hoofdzakelijk op het doen van een onderzoek. Afgelopen week zijn er enquetes de deur uit gegaan, zodat ik nu even (al is het maar heel even) wat rust heb, terwijl ik wacht op de respons.
Verder heb ik flink vooruitgewerkt wat de studie betreft, zodat ik de afgelopen week tijd kon doorbrengen met mijn gast Andy. Maar ook had ik eens tijd om wat meer te skypen. Normaal praat ik 10 minuten in de week met mijn ouders, that's it. Afgelopen weekend heb ik echter gesproken met vrienden over de hele wereld. Justin uit Zwijndrecht, mijn Amerikaanse broeder Barry (die onlangs Miami heeft ingeruild voor Aachen), een oud-collega van Dunkin' Donuts genaamd Arian (die net terug is in Gainesville na een half jaar in Mexico te hebben gestudeert), en uiteraard met Andy, die ik over een tijdje weer zie in Florida, als ik daar straks ben.
Skypen is geniaal, ik nomineer Skype dan ook als uitvinding van het Millenium! Zeker in het begin was het een uitkomst. Ik kende hier niemand, en beleefde de meest eenzame verjaardag ooit. Dan is het toch hartverwarmend als je familie en vrienden die zich elders bevinden, kunt spreken. Intussen raak ik steeds meer ingeburgerd in de groep studenten Stadsplanning van Pratt.
Dit weekend was er bijvoorbeeld de verjaardag van studiegenoot Ryan Cunningham. Het was gezellig, en aangezien er bier en plastic rode bekers waren, voelde ik me gelijk helemaal thuis!! College-style Birthday Party, Y'All!! Ik laat de foto's voor zich spreken! Ik mag dan wel 23 zijn, ik gedraag me nogsteeds alsof ik een eerstejaars ben!









2 opmerkingen:

  1. Hoi Ronald

    Leuk dat je weer een poosje in de buurt komt.En lekker naar Hapimag/Braunlage. Je komt toch ook niet los van Europa denk ik. Hier is het ook leuk!!
    Groetjes Willeke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Ronald,
    tof hoor dat je Talal gemaild hebt, hij vond het zo leuk dat je hetzelfde studeert als hij ooit heeft gedaan (elders btw)..Het feestvieren gaat je nog steeds goed af zie ik, goed nieuws! Ik las dat je binnenkort dus ook richting dld vertrekt, leuk man..mooie fotootjes ook weer gezien joh! Geniet van alles en drink met maten:)
    Tot blogs!
    lieve groet,
    Ryo

    BeantwoordenVerwijderen