de weersvooruitzichten!

maandag 4 april 2011

I Was There

Waarde lezers,

dit keer geen verhaal over stadsplanning, voor de verandering!

Zaterdagavond was ik met mijn studiegenoot (en tevens homeboy) John naar een concert geweest in Madison Square Garden.
Het was het afscheidsconcert van LCD Soundsystem, een van mijn favoriete bands. LCD Soundsystem, afkomstig uit de Brooklynse wijk Williamsburg, maakt elektro.
Natuurlijk kennen jullie ze van nummers zoals You Wanted A Hit, Someone Great, of All My Friends. Om nog maar te zwijgen over Losing My Edge. Het is overduidelijk welke bands een grote invloed hebben gehad op LCD Soundstystem. Wanneer heb jij Daft Punk voor het laatst gedraait bij jou thuis?!

LCD Soundsystem heeft trouwens ook een nummer gemaakt dat min of meer een klaagzang is over de status quo van het uitgaansleven in Amerika: Beat Connection. Toch een van hun betere nummers, zou ik wel denken!

Triest als ik ben om dit einde van deze brilliante band, erken ik dat je moet ophouden op je hoogtepunt. En dat hoogtepunt was, na 10 jaar en 3 albums, gisteravond daar voor LCD Soundsystem. Mann muss aufhören, wann's am schönsten ist!
Hoe dan ook, het dak ging er zaterdagavond in Madison Square Garden goed vanaf. Om het op z'n Amerikaans te zeggen, they tore it apart! Het laatste, legendarische concert van LCD Soundsystem, ik was erbij!

Voor diegenen die het niet hebben kunnen redden, bij deze een video van de show van zaterdag.


Yeah Yeah Yeah, Yeah Yeah Yeah Yeah Yeah, Yeah Yeah Yeah Yeah Yeah Yeah!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten