de weersvooruitzichten!

donderdag 28 april 2011

Fietsplanning, 3D-modellen en nieuwsuitzendingen

De afgelopen tijd heb ik me op mijn stage beziggehouden met een plan voor een netwerk van fietspaden in de stad Allentown, in de staat Pennsylvannia. Met behulp van de ontwerp-applicatie Google Sketchup, heb ik een 3D-model gemaakt van de hoofdstraat van die stad, zoals deze er momenteel bij ligt.
Vervolgens hebben wij op ons kantoor bezien, hoe we mogelijk een voorziening voor fietsers zouden kunnen introduceren op deze straat. We begonnen met het schetsen van een toekomstbeeld met vrij minimale fietsvoorzieningen.




Vervolgens maakte ik nog meer 3D-modellen, waarin een iets veiligere voorziening voor fietsers wordt geintroduceerd op deze straat.



Je kunt steeds een stapje verder gaan, wat betreft de fiets stroken.
Sommige fiets voorzieningen die ik heb gevisualiseerd op kantoor, vormen een vrij radicaal vertrek van de huidige omstandigheden. Maargoed, dat is dan ook de taak van de planoloog: visionaire toekomstbeelden leveren die mensen inspireren om de door jou voorgestelde visie te steunen.
Het meest verregaande model bevat een volledig vrijliggend fietspad.




De modellen die ik heb gemaakt; haalden zelfs het lokale nieuws!
Zie het filmpje op deze website!
Toch mooi om te weten dat je werk "on da TV" is geweest.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten