de weersvooruitzichten!

zaterdag 3 september 2011

Fratsen

Waarde lezers, de eerste week van het nieuwe semester zit er alweer op. Afgelopen donderdag had ik het eerste college van 1 van de 2 vakken die ik thans volg; GIS. Dat staat voor: "geografische informatie systemen". Je maakt met behulp van computerapplicaties kaarten. Feitelijk wordt het gebruikt om ruimtelijke data te visualiseren. Jullie kunnen er dus vanuit gaan dat er de komende tijd veel kaarten voorbij zullen komen op deze blog. Tijdens het college van donderdag avond, trof ik wederom een aardige studiegenote die ik lange tijd niet meer gezien had. Ik kon haast niet anders doen, dan haar mee uit te vragen. Soms floept een dergelijke uitnodiging er gewoon uit! Voor ik het wist zei ik, "would you join me for a drink?". Gezellig deden we 1 van de leukere bar-restaurants van de wijk Bedford Stuyvesant aan. Tot in de kleine uurtjes werd er gelachen! Ik stond behoorlijk te kijken van hoe aangeschoten we waren geraakt. Je raad het al; volgende week donderdag na college gaan we wederom een drankje doen! Vrijdagavond was ook mooi; een studiegenoot van me trad in de Lower East Side op met zijn band, Conveyor. Check ze hier. Die avond zetten zij een erg goede show neer. Dit was zo ongeveer de vierde keer dat ik ze live zag; alhoewel het exacte nummer mij niet meer bijstaat. Hun optredens zijn altijd wel de moeite. Daarnaast waren er ook vele studiegenoten aanwezig bij het concert, dus de gelegenheid was daar om even bij te praten met iedereen. De meesten zaten de afgelopen zomer in Kopenhagen, dus ik had ze al een tijdje niet meer gesproken. Sinds juni werkten zij daar een hypothetisch urban design oftewel een stedenbouwkundig project, voor de studie. Een beetje hetzelfde als wat ik vorige zomer in Berlijn heb gedaan. De sfeer zat er goed in, en het aantal PBR's (Pabst Blue Ribbon; een Amerikaans biermerk) dat werd gedronken was dan ook al snel niet meer bij te houden. Je betaalt uiteraard een prijs voor het drinken van zoveel bier. Die prijs kwam bij mij in de vorm van een nogal onstabiele fiets-rit terug naar Williamsburg vanaf de Lower East Side. Toen ik op Roebling Streetfietste, ging ik dan ook onderuit en kwam ik hard neer op m'n knie. Een flinke bult heb ik zeker wel opgelopen. Goed, dat was even balen maar ja, gebeurt is gebeurt! Nu dien ik dinsdag een presentatie te geven over mijn scriptie, dus de komende dagen zal er nog even hard aan de weg getimmerd moeten worden. Niet dat ik de afgelopen dagen niet hard aan m'n scriptie heb gewerkt, hoor. Dat zit wel snor! Cheers!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten