de weersvooruitzichten!

woensdag 14 september 2011

Ohne Fahrrad

Was geht ab? Vorige week maandag was zowaar het achterwiel (zeg ik dat correct?) van mijn fiets gestolen. Dat was behoorlijk balen. Ik heb mijn fiets naar een fietsenmaker moeten dragen. Dat betekende dat ik met mijn frame, al lopende, niet minder dan vijftien minuten op sleeptouw moest. Goed, uiteindelijk kwam ik uit bij B's Bicycles in de wijk Greenpoint... Dat is een extreem gave fietsenmaker. De dienstverlening is er uiterst exceptioneel. De lui daar zijn erg vriendelijk, en tevens erg bekwame fietsenmakers. Ik kan me geen betere fietsenmaker wensen! Ik moest een nieuw achterwiel laten installeren. Daar hoorde ook een nieuwe band bij. Tegelijkertijd heb ik mijn ouwe, opgebruikte ketting laten vervangen, en de remmen laten bijwerken. Het grapje heeft me maarliefst tweehonderd-en-negen dollars gekost. Gelukkig toonde mijn stageplaats begrip voor het voorval. Mijn baas verbaasde mij nogal toen hij me honderd dollar gaf om m'n fiets te laten maken. Dat scheelt toch behoorlijk in de kosten! Al met al heb ik m'n fiets, toen ik eenmaal de bijdrage van mijn baas had ontvangen, maar naar de fietsenmaker gebracht om hem te laten maken. Vanavond heb ik de fiets, die er weer als van te voren uit zag, weer opgehaald. Niets is toch zo fijn als je eigen fiets weer terug te hebben. Ik kan mijn geluk niet op. De metro, die wordt je al gauw zat, kan ik je vertellen. Ik heb liever mijn eigen, individuele vervoer. Ride on.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten