de weersvooruitzichten!

vrijdag 30 april 2010

Woudstra's All Over The Place

Het is alweer een tijdje geleden dat ik voor het laatst geblogt heb, bij deze een update. Naast studie, vrijwilligerswerk en stage had ik er ook een nieuw klusje bij de afgelopen week. Voor de firma BICI Planning, die momenteel verbeterde fietsfaciliteiten voor de campus van Princeton University aan het plannen zijn, nam ik dinsdag enquetes af in de gelijknamige stad, Princeton (in New Jersey). Specifiek zat ik aan het uiteinde van een rail-shuttle. De DINKY-line verbind het hartje van de campus met het grotere railnetwerk van New Jersey. Ik nam enquetes van forenzen in ontvangst, die aan het andere uiteinde van de lijn enquetes waren aangereikt door andere medewerkers van BICI Planning.
Veel trein-forenzen nemen immers de fiets naar het station, en dus krijg je juist door treinreizigers te ondervragen een beeld van de wensen van de gemiddelde fietser. Je kunt een reiziger immers niet als uitsluitend treinreiziger of fietser zien, beide modaliteiten vullen elkaar aan.
Hoe dan ook, zelden was geld verdienen zo makkelijk! Tegelijkertijd was het ook een gezellige onderneming, aangezien ik studiegenoot Alex had meegenomen. Het is immers geen doen om in je eentje acht uur achter elkaar een boel enquetes in ontvangst te nemen! In alle vroegte stonden we op om de eerste forenzen voor te zijn, dat betekend dus dat ik vanaf 6 uur op het peron stond om enquetes in ontvangst te nemen. We were keepin' it real! De avond van te voren zijn we daarom al in onze gehuurde Toyota Prius afgereisd naar New Jersey, waar we op kosten van onze opdracht gever in een hotel verbleven en een paar borrels dronken.







Verder waren Pa en Bas deze week op bezoek in NYC! Alhoewel ik het ontzettend druk had (het einde van het semester staat immers voor de deur, en deze laatste twee weken heb ik dan ook volop opdrachten af te maken), heb ik toch 3 dagen mijn gasten gezien! Zaterdag gingen we wat drinken in de Whisky Bar. Zondag zelfs uit eten in Brooklyn (in The General Greene om precies te zijn, een onwijs goed restaurant) en daarna een paar pullen bier in "Der Schwarze Koelner". Woensdag nam ik ze op sleeptouw en heb ik ze nagenoeg heel Brooklyn laten zien (lees: het topje van de ijsberg).
Van Brooklyn Bridge Park, naar de Brooklyn Heights Promenade en naar Borough Hall; vervolgens via Park Slope en Prospect Park naar mijn aanstaande appartement waar ik zaterdag naar zal verhuizen, tot aan de campus van het Pratt Institute. We sloten de dag af met een paar biertjes in een knusse kroeg in het altijd gezellige Williamsburg. De heren Woudstra vonden het echt geweldig hier en hebben in hun korte tijd hier enorm veel gezien. Ze delen mijn mening dat NYC een echte wereldstad is, een fascinerende stad, en dat er overal waar je kijkt, ongeacht je locatie in de stad, er wel wat spectaculairs te zien is! Zelf vindt ik het uitzicht vanaf de top van het Empire State Building het mooiste uitzicht wat je in New York kunt vinden, maar jammergenoeg bezochten hun het observatiedek van het ESB op een regenachtige, mistige dag. Het kan niet altijd meezitten. Gelukkig is het dit weekend weer ruim 30 graden. Na regen komt zonneschijn, zo blijkt maar weer eens!
Binnenkort, als ik een dag of 2 in Nederland ben alvorens aan mijn Duitse study abroad te beginnen, zie ik ze weer. Oftewel, met een week of 3 ben ik weer heel even op Nederlandse bodem te vinden (alhoewel mijn vlucht land op Brussel, dat is nou eenmaal 400 euro goedkoper dan te vliegen op Amsterdam).
Tot zover dit bericht, binnekort meer New Yorkse taffarelen op deze website.
Fijne Koninginnedag!

Ronald
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten