de weersvooruitzichten!

maandag 12 april 2010

Life on Stage

Hi Everyone!

HOW ARE YOU DOING?!

Het was me het weekje wel, I've got so much to tell!!
Mijn block, Lafayette Avenue between Adelphi and Clermont, was deze week het decor van de film "Homework". Er was namelijk een onafhankelijke filmproducent afgereisd naar mijn voordeur (en die van mijn buren) om een film te schieten die in begin 2011 uitkomt. Wist ik veel dat het huis op nummer 176 (een paar deuren recht van me) was afgehuurd door een stel filmmakers uit the City of Angels.
Ik ben meerdere malen vastgelegd tijdens de film werkzaamheden, kijk dus niet raar op als je een zekere dude met hippe zwarte trui/colbert met een boodschappen tas de trap naar de voordeur op ziet lopen als je in 2011 naar de film Homework kijkt!! Ik kan er immers ook niets aan doen dat die lui zo nodig in mijn straat hun film moesten schieten.

Van de week had besloten dat ik eens wat veldwerk moest doen. Je weet dat we een plan aan het ontwikkelen zijn voor de wijk Manhattan Valley aan de Upper West Side. Ik richt me specifiek op de openbare ruimte, samen met 2 klasgenoten. Zo ging ik afgelopen woensdag (met een middag temperatuur van precies 30 graden celsius oftewel 86 graden fahrenheit) naar de betreffende wijk om de openbare ruimte per fotocamera vast te leggen. Wat een straf, zweten en zwoegen was het, een beetje foto's maken in de heerlijke warmte (benauwd is het niet, je hebt hier in NYC altijd een Atlantisch briesje)! As a matter of fact, was het zelfs zulk mooi weer dat ik de subway boycott en gewoon naar mijn stage loop. Over de Brooklyn Bridge. Het is een wandeling van een uur, maar het is de moeite waard, dat uitzicht dat je op Manhattan hebt vanaf The Bridge is gewoon fucking fantastic! Juist omdat we zo'n zware winter hebben gehad, kan ik de zomer weer erg waarderen. That's right, ik heb het over de zomer, want in New York zijn er namelijk 2 seizoenen, winter en zomer. De overgang daartussen duurt ongeveer 2 tot 3 weken (zoals ik de afgelopen maand heb gezien). Als ik mijn studiegenoten moet geloven, blijft het tot eind oktober vrij warm en is het dan in half November opeens weer mega-koud. Een raar klimaat, maar zolang we 4 maanden winter hebben en 8 maanden zomer hoor je mij niet klagen!







Verder was het extreem druk, all the time. Ik ga je niet vervelen met dingen die ik op mijn stage doe, als je het hieronder in 1 oogopslag kan zien.


Verder was het vrijdag Happy Hour op kantoor. Dat betekend, na 6 uur een boel Cubaanse sandwiches wegwerken met je collega's onder het genot van een Stella Artois! Na verloop van tijd verplaatsten we ons van het penthouse op het dak van het kantoor naar de conference room, om in beschonken toestand een Nintendo-toernooi te houden! Het is lachen, maar ik vroeg mezelf toch wel af, is dit nu wat mij op vrijdagavond bezig houdt? Een beetje mario spelen met je collega's? Een jaar geleden liep ik nog gewoon van bar naar bar in Gainesville, nu doe ik games met de software engineers die op mijn verdieping werken. Een nuchtere conclusie zou je het wel kunnen noemen, alhoewel het simpelweg een onderdeel is van 'the working life'. Ik kan tenminste nog altijd zeggen dat ik wel heel erg toffe collega's heb!







Zaterdag was het aan!
Ik ging met studiegenoot Daniel de hort op, oftewel, met een goede vriend naar een concert. We gingen naar het optreden van The Shondes, je weet wel, de band van een collega van mij waar ik het al eerder over heb gehad. Het was echt gaaf en simpelweg te lang geleden voor mij dat ik naar een concert was geweest!!! Echt gave muziek

Tot besluit moet ik mededelen dat ik zoals vanouds weer op de fotografische toer ben gegaan deze week. Ik reisde af naar The High Line Park, waar ze een oude metrolijn hebben omgetoverd tot park. Dat is toch stadsplanning ten top!
Ik kwam zelfs Ayaan Hirsi Ali tegen toen ik in dat park liep, maar uiteraard gaf ik haar "The Cold Shoulder"! Ik had gewoon geen zin om politieke prietpraat aan te gaan met haar dus ik liep gewoon door.






De wekelijkse webisode zit er weer op ;)

Thanks for reading my blog!

and

HAVE A NICE DAY!!!

R.

3 opmerkingen:

  1. Wauw! je wordt nog een celebrity die straks in zo'n grote hummerlimo rijdt! heb je geen foto's van die filmopnames?
    xxxx Ma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Praat me niet van Hummers, die zijn zoo uit het G.W. Bushtijdperk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha ik lees nu pas over Hirshi Ali. Hilarisch!

    BeantwoordenVerwijderen