de weersvooruitzichten!

vrijdag 16 april 2010

A Day In The Life...

Bij wijze van experiment een keer een uitzonderlijke stijl van bloggen.
Ik heb vandaag bijgehouden wat ik heb gedaan. Middels allemaal korte, twitter-style status updates geef ik je een overzicht van een gewone doordeweekse dag.

8:48 Dude wordt wakker & springt onder de douce
9:15 ontbijt maken, 2 bruine boterhammen met nutella en een kopje zwarte thee
9:20 boterhammen oppuzzelen, luisteren naar de Wu Tang Clan, nu weet ik waarom ik opsta: $$$ rules everything around me. mail gecheck't. 13 new messages.
9:35 tanden poetsen
9:40 in gesprek met huisbaas. ze vat het nieuws van mijn aanstaande verhuizing goed op.
9:45 naar de metrohalte lopen
10:13 ben ik de enige persoon in deze metro die geen iPad heeft?
10:30 op werk
10:35 ontwerpwerk met Google Sketchup, luisterend naar modest mouse, want MM is totally awesome!
11:31 koffietijd: ik begroet mijn collegae enthousiast: "Yeah! Here we go again! Time for Coffee!" I almost had a laugh attack! Want als ik al m'n collegae in een rij voor de espressomachine zie staan, moet ik gewoon lachen. Zie al die schaapjes daar eens in de rij staan voor koffie!!
12:25 sketchup model van de Bicycle Boulevard is gereed, Mike geeft feedback. Ik ga aan de slag en pas wijzigingen toe. Ik luister tevens naar Shiny Toy Guns op mijn koptelefoon



12:35 even een appel eten, een schaaltje met cashew en macadamia noten pakken, en een vers kopje thee maken & small talk zetten in de keuken
12:40 verder aan de slag met Sketchup
1:05 er worden grappen uitgehaald op kantoor


1:47 nogsteeds modellen aan het maken met Sketchup, nogsteeds bezig met de Bicycle Boulevard. Intussen heb ik "At The Drive In" aangezet op me WMP.



2:05 de aanpassingen aan het model zijn compleet, en goedgekeurd door Mike


2:07 oogcontact met de nieuwe receptioniste, she seems cute!
2:08 lunchbreak, even Vietnamese sandwich halen met Mike, op kosten van de baas
2:10 lopen naar de toko door het prachtige Lower Manhattan, we discusseren light rail transportsystemen in de V.S., waar het wel en waar het niet heeft gewerkt om mensen uit de auto te krijgen
2:34 terug op kantoor met een verse pork sandwich van de Vietnamees, naast varkensvlees ook geraspte wortel en komkommer en lemongrass
2:59 lunch achter de kiezen; even een dubbele espresso pakken
3:05 volop small talk met dames @ espresso machine
3:09 terug achter m'n pc, artikelen bewerken in InDesign
5:13 ruim 2 uur met InDesign de layout van een aanstaande publicatie bewerkt, de finesse druipt ervan af
5:14 tijd om kantoor te verlaten, en in de metro te stappen richting Brooklyn
5:19 Ik loop met collega Vanessa (ook een Brooklynite) naar de metro
5:30 Ik rijd met Vanessa in de metro over de Manhattan Bridge, prachtig uitzicht op Lower Manhattan en de Brooklyn Bridge
5:40 aankomst op station Atlantic Terminal, ik wens Vanessa een fijn weekend
5:50 Ik koop een fles Gatorade bij Lee's Market
5:55 Tijd voor een warme pizza slice van Little Louie's
6:05 Ben weer eens 5 minuten te laat op The Institute. Tijd voor groepswerk.
6:07 "Laugh-Attack!" ik loop het computer lokaal binnen en ze vragen waarom ik zo'n grijns op m'n gezicht heb. Weet ik veel, I'm just happy! Can't really explain why.
Ik heb de laatste tijd nogal vaak 'last' van zo'n LAUGH ATTACK! HAHAHAHA!!
8:10 groepswerk m.b.t. Manhattan Valley voorbij. ik krijg er zo onderhand hoofdpijn van. dat ligt niet aan mijn beeldschone klasgenotes maar aan onze docent, een echt grafwijf! ze spreekt haarzelf tegen en is zo onduidelijk over wat er van ons verwacht wordt. het is binnekort payback time als ik het evaluatieformulier ga invullen!
8:15 ik praat met klasgenote Sara wat over het bemachtigen van een stageplaats, en geef wat tips. ze moet eens informeren bij een landschapsarchitectenbureau, een progressief ontwerpbureau waar ik zelf ook wel oren naar heb. ooit zal ik er misschien werken, dat acht ik zeker als wenselijk. Maar voorlopig zit ik goed bij Mike, zonder twijfel!
8:20 dan maar naar Connecticut Muffin!
8:30 ik strijk in de bovengenoemde koffietent neer om wat aan het vak 'toegepaste demografie' te werken. ik moet immers onze interne deadline halen, mijn groepje komt zondag aanstaande (over 2 dagen) bij elkaar om onze vooruitgang te bespreken. zondag is alweer totaal volgeboekt en het is duidelijk dat ik de hele dag op 'the institute' aan groepswerk vastgebonden zit.
8:34 Vanilla Hazelnut with cream and sugar is fucking delicious y'all
9:50 genoeg gewerkt, het is sowieso closing time.
10:10 in de "Supermarket", boodschappen enzo
10:30 thuis, de rest van de avond op een laag pitje; eerst een was in de wasmachine
10:45 beetje relaxen, paar boterhammen met nutella eten, kopje kamille thee, en wat foto's bekijken
11:22 aflevering van The Office checken & een Grolschje drinken
0:04 na nog en aflevering van TO te hebben gezien, hou k het voor vandaag voor gezien. Gotta rise and shine early tomorrow morning, knowwaddimsayin'?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten