de weersvooruitzichten!

maandag 5 april 2010

Frühling in der Stadt

Waarde lezers,

het is hier zowaar lente.
Seriously, het mooie voorjaarsweer maakt de overgang van Florida naar New York een stuk aangenamer. As a matter of fact, het wordt met de dag warmer.
Zo was het gisteren, zaterdag, 22 graden. Vandaag was het 24 graden. Morgen wordt het 26 graden, en men voorspelt zelfs 28 graden voor aanstaande woensdag. Drieënhalve week geleden hadden we hier nog 50 centimeter sneeuw. Het begint erop te lijken dat het klimaat zich heeft vooruitgespoeld naar de zomer; de lente is overgeslagen en we skippen de lente om maar gelijk over te stappen naar het zomerweer, zo lijkt het.

Mij hoor je niet klagen, ik geniet ten volste van dit weer. Ik was bijna vergeten hoe heerlijk het is om slippers, een korte broek, en een polo te dragen. Maar nu weet ik weer hoe geniaal dat is. Het is hier BIJNA net zo warm als in Florida! Ik ben dan ook van plan om de rest van de week een korte broek te dragen; zelfs naar stage!! Want voor je het weet is het weer weer afgekoeld en heb je weer paraplu's nodig. Neem het waar als je het kan.

Ik heb zaterdag weer behoorlijk wat foto's gemaakt van The City, hoofdzakelijk van The Upper East Side en van Central Park (zie hier beneden). Er valt niet veel over te zeggen, anders dan: NYC blijft een indrukwekkend schouwspel, het stedelijk decor is uiterst bewonderingswaardig. Achter elke hoek schuilt een nieuwe panoramafoto; je raakt werkelijk nooit uitgekeken als fotograaf. Ik laat de indrukken rustig op me inwerken. Volgende week hopelijk weer een nieuwe fotoserie!

Verder is het hier nog altijd business as usual, veel stage en veel huiswerk. Never a dull moment. Toch moet ik eerlijk zeggen (want I'm keeping it real) dat ik zo nu en dan wel lichte symptonen van heimwee vertoon. Central Park is mooi, maar het is mooier als je het met je familie/vrienden bezoekt.
That's the story of my life; ik had in Nederland kunnen blijven om me stierlijk te vervelen (maar wel met vrienden en familie in mijn nabijheid hebbende); of ik kon naar the US gaan om het grote avontuur aan te gaan, maar dan wel zonder bekenden om me heen. Het leven is 1 grote balancing act; you can't have it all.
Tot mijn grootste genoegen komen mijn pa en broeder Bas mij spoedig bezoeken; zelf zal ik in Mei weer enkele dagen in de Lage Landen vertoeven. Ook in juli ben ik daar een dag of 2 te vinden!

Ik ga maar eens slapen; morgen weer stage.
Greetz,

R.





















2 opmerkingen:

  1. Lovely photos! Hier in Nederland gaat het wel rustig. Erg rustig. Of eigenlijk saai heet het. Wel leuk dat je binnenkort bezoek krijgt :)!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Justin, it has been a true delight talking to you again today.
    Thanks for reading my blog bro!

    BeantwoordenVerwijderen