de weersvooruitzichten!

vrijdag 7 mei 2010

Het gaat erg goed, de afgelopen tijd.

Ik ben vorig weekend, na een zoektocht van ruim 2 maanden (ja, ik was al vrij gauw uitgekeken op de kamer waar ik aanvankelijk in was beland) mijn nieuwe appartement ingetrokken. Het ligt in de wijk Prospect Heights. Mijn nieuwe kamer is seriously awesome!! Veel relaxtere huisgenoten. En alhoewel de nieuwe kamer een slag kleiner is, kan ik daar niet echt over klagen. Als voormalige Utrechtse student ben ik wel wat gewend!

Het mooiste is dat ik van de vorige bewoner een fiets heb geërfd. Die kon hij immers niet mee terug nemen naar Toronto! Het is een lowrider, type beachcruiser. En aangezien het allerminst om een gloednieuwe fiets gaat, is het ook een vrij diefstal-proof fiets! Ik fiets dan ook all over the place, zo heb ik letterlijk 75 mijl gefietst in mijn eerste week. Voor alle leken onder ons: dat is 120 km. Zo fietste ik tot 2 keer aan toe naar de Upper West Side en terug, en dat retourtje is met 25 mijl (40km) bepaald geen grap. Hoe dan ook, de temperaturen maken het erg aangenaam: in Mei tot nu toe nog geen dag gehad, dat het kouder was dan 25 graden. We hebben zelfs weer een dagje meegemaakt met middagtemperaturen van 32 graden. Alleen vandaag was het 'koud', met 21 graden.

Gewoon genieten dus, een beetje over de Manhattan Bridge fietsen, met uitzicht op het Empire State Building!

Verder is het einde van het semester eindelijk hier. Ik heb de afgelopen week volop mijn vakken afgerond. Het was topdrukte, zoals vanouds aan het eind van het semester. Maar het was ook lachen. Zo bracht een docente ons pizza tijdens het laatste werkcollege van Fundamentals of Planning: Studio. Dan was er nog de laatste presentatie van die studio, waarin we voor een gekozen volksvertegenwoordiger van de Upper West Side en Harlem een aantal aanbevelingen hebben geschreven over het verbeteren van de wijk Manhattan Valley, niet alleen in ruimtelijk maar vooral ook in sociaal opzicht. De presentatie vond op locatie plaats. Na afloop gingen de docenten, mijn studiegenoten en ik naar het lokale Mexicaanse restaurant om gebroederlijk taco's, nacho's, burrito's, quesadilla's, een voor mijzelf natuurlijk Fajitas (!) te eten, met een Coronaatje of 2 erbij. Bier op kosten van de docent! En zelfs vanavond terwijl ik deze blog schrijf en met mijn klasgenoten in Higgins Hall North zit, werkende aan onze laatste opdracht van het semester die over een paar uur af moet zijn, proppen we ons collectief vol met popcorn en poptards. Vanwege het feit dat wij tot het laatste uur van het semester doorwerken aan deze opdracht (het maken van een aantal aanbevelingen voor de lokale gekozen volksvertegenwoordiger, respectievelijk) mis ik (met pijn in mijn hart) het happy hour op kantoor. Dat is altijd het hoogstandje van de maand! Veel gezelligheid, pils en nintendo games met collega's op het grote tv-scherm in de vergaderzaal!

Dit weekend zit ik met een enorm dillema. Een studiegenoot geeft een feest bij haar thuis morgenavond. En weer en andere heeft in haar achtertuin een barbecue. Maar, bovenal zit ik eraan te denken om naar Times Square te gaan; want in een theater aldaar speelt momenteel een toneelstuk dat de nieuwe receptioniste op kantoor heeft geregisseerd. Het toneelstuk draait a.s. zaterdag voor de laatste dag...

Verder, nog 9 dagen tot ik in Brussel zal landen. 3 dagen in NL en dan gauw weer weg, om na 3 dagen in Aken (bier drinken met oude University of Florida medestudenten) met mijn ouders op vakantie te gaan naar Braunlage. En dan gaat het grote studeren beginnen, in Berlijn ditmaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten