de weersvooruitzichten!

zondag 31 juli 2011

Washington DC

Waarde lezers,

vandaag was ik naar de hoofdstad des lands afgereisd.
Zoals altijd, was het wederom een waar genoegen om in het wonderschone Washington D.C. te zijn.

Zo ging ik onder meer in het witte huis bij Barack en Michelle Obama op de thee om over het debt ceiling te praten.


Mijn reisgenoot was (beter gezegd, is) Niels. Niels heeft net als ik in de herfst van 2008 aan de University of Florida gestudeerd als uitwisselingsstudent. De beste man is net als mij een echte Amerikagek/ Amerikaliefhebber. Het is dus niet verwonderlijk dat 'ie weer eens de o-zo opzienbarende oostkust van dit lieflijke land aan deed.
Wij checkden onder meer het Washington Monument; in feite een super-hoge monumentale naald.
Wel indrukwekkend. Hier onder staan wij beiden gefotografeerd bij het monument. Valt het jullie trouwens niet op dat ik altijd met een enorme grijns op de foto sta? Iets typisch Amerikaans, merkte mijn Hollandse reisgenoot op. Ik moet dan ook toegeven dat ik een groot fan ben van dit type fotohouding, waarbij de tanden joviaal getoond worden!





Ook gingen we even op bezoek bij Abraham Lincoln, die in het Lincoln Memorial woont. Die kerel is mijn grote held! Beslist 1 van de meest legendarische presidenten die de VS ooit hebben gehad.



Ook gingen we langs bij het Jefferson Memorial, een monument dat is opgericht voor Thomas Jefferson, een andere topper van een oud-president!



De zon die scheen volop vandaag. Het was hier in Washington dan ook maarliefst 36 graden! Schroeiend heet, zou je wel kunnen zeggen. Ik heb dan ook volop water gedronken. De hele dag door. Want uitdroging, enzo. Dat moet je toch wel zien te vermijden!


Deze naar mijn mening net iets te toeristische tour (om niet te zeggen: patriotistische tour) werd geconcludeerd met een bezoek aan het Congress, waar dezer dagen hard gedebatteerd word over het verhogen van de debt-ceiling van de V.S.



Tenslotte maakten we nog 'n wandeling door de wijk Georgetown, de meest bijzondere wijk in deze stad. Erg historisch. Het is dan ook mijn favoriete wijk in DC!





Oftewel, we kijken terug op een dagje productief sight seeing hier in DC. Het mooie is, dat er ons morgen nog zo'n dag wacht. Ik kan mijn geluk niet op!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten