de weersvooruitzichten!

donderdag 4 augustus 2011

Een bezoekje aan de botanische tuin

Waarde lezers,

vandaag was ik afgereisd naar Queens, om de Queens Botanical Garden te bezoeken.
De Queens Botanical Garden is een botanische tuin die zich op circa 1 uur reistijd vanaf mijn apartement bevindt; in de wijk Flushing in de borough Queens.

Ik was daar natuurlijk om de groene omgeving te waarderen, want ik stel een groene setting erg op prijs.






Er is een uitgebreide water installatie aanwezig op de botanische tuin. Daarnaast heeft het "Visitor Centre" een erg eigentijdse uitstraling.






Er was ook nog een groen dak, oftewel: een GREEN ROOF. Als een voormalig ontwerper van rooftop farms, stelde ik dit dak met begroeiing erg op prijs. Een groen dak isoleert het gebouw beter; waardoor er in de zomer minder energie verbruikt wordt om het gebouw af te koelen, terwijl er in de winter minder energie nodig is om het gebouw warm te houden. Dat is pas klimaat-bewust bezig zijn.






Verder heb ik nog even door het pittoreske landschap van de botanische tuinen rondgewandeld.




In een grote en dichtbevolkte stad als New York, zijn dergelijke tuinen echt een uitkomst. Voor de stadsbewoner die gehuisvest is in een klein appartement zonder tuin, is echt echt een ware oase. In de botanische tuinen kun je, zonder er al te veel voor te betalen (een entree kost je twee dollar), genieten van een enorme tuin. Het is een plaats voor bezinning. Je kunt er rustig rondwandelen zonder je al te veel te ergeren aan je medestadsbewoners die zich normaliter overal om je heen bevinden. Dat is dus niet het geval in deze kalme tuin, waar je nog echt even je rust kunt pakken.

Cheers,




rw

Geen opmerkingen:

Een reactie posten