de weersvooruitzichten!

zaterdag 28 mei 2011

Portugal - blog 2 [van 2]

Bom dia,

bij deze 't vervolg op mijn vorige blog over mijn reis naar Portugal.

Portugal is een prachtig land. Ik was er nog nooit geweest, ik ging er zonder verwachtingen naar toe. Het gebied waar wij zaten, de algarve, viel mij erg in de smaak.

Ik heb veel gezien: Albufeira, Portimao, Sagres (en het einde van de wereld, Cabo Sao de Vicente), Vilamoura en Faro.

De kust is er erg ruig, vrij uniek.


Albufeira is een vrij toeristisch stadje. Hier zaten wij vlakbij.




Faro is de enige relatief grote stad in de regio. Het heeft een vrij groot historisch centrum. Vondt het zelf de meest interessante plaats die ik heb bezocht.











Vilamoura is een beetje het St. Tropez van de Algarve. Verreweg de meest welvarende stad. Een vrij nieuwe stad ook, denk ik, want 't ziet er nog allemaal vrij schoon en vlekkeloos uit, het is duidelijk dat de plaats recentelijk is aangelegd.






De Cabo de Sao Vicente is waar de Atlantische Oceaan 'de hoek omgaat'; het is de plaats waar de zuidkust en de westkust van Portugal samen komen. Het is ook het meest westelijke puntje van Europa, vandaar dat het in vroegere tijden als 'het einde van de wereld' werd aangeduid.



Al met al toch nog wel behoorlijk wat gezien in een betrekkelijk korte tijd. Om nog maar te zwijgen over het feit dat ik ook de tijd heb gevonden om bijna 2 boeken uit te lezen tijdens mijn vakantie. Verder heb ik ook weer even een boel familie gezien, en dat is toch uiteindelijk waar het om gaat in de vakantie, tijd doorbrengen met je familie. Kortom: het was echt een complete vakantie!



1 opmerking:

  1. Whoa, Ron, nice man!

    Je ziet er haast zelf als een Portugees uit ;).

    Zuid-Europa heeft toch wel iets aantrekkelijks in de zin van hoe het geheel aan menselijke en natuurlijke elementen met elkaar één zijn :). Vooral ook hoe toerisme dan ermee verbonden wordt!

    BeantwoordenVerwijderen