de weersvooruitzichten!

donderdag 26 mei 2011

Portugal - blog 1 [van 2]

Ik had het genoegen om naar Portugal af te reizen.
Precies twee weken geleden stapde ik op het vliegtuig; precies een week geleden was ik weer terug in NYC. Gegeven het feit dat je een dag kwijt bent aan reistijd, bracht ik maar 5 volledige dagen door in Portugal. Ik genoot er dessalniettemin niet minder van!

Om te beginnen, had ik een mooie heenreis naar Faro. Ik vloog eerst naar Munich (München heet die stad, in goed "Nederlands"). München heeft de meest innovatief vormgegeven luchthaven van Europa. Toegegeven, Schiphol ziet er vrij strak uit, het valt echter in het niets vergeleken met de overweldigende vormgeving van de openbare ruimte en van de individuele gebouwen (en hun interieur) op de luchthaven van München.
Over een sterk staaltje architectonisch krachtsvertoon gesproken, de luchthaven is een ware tour de force, het is de waar de Duitse architectuur zich van z'n beste kant laat zien.











Vervolgens vloog ik van München naar Lissabon. De aankomst in Lissabon was voor een planoloog zoals mij toch echt een lust voor het oog; wat is er nou mooier dan een stad vanuit de lucht te observeren? Als je op enige hoogte boven een stad vliegt heb je toch echt het beste perspectief op een stad, en worden de patronen die de individuele wijken, gebouwen en boulevards tezamen vormen pas echt zichtbaar.







Eenmaal aangekomen in Lissabon pakte ik binnen 'n mum van tijd mijn vlucht naar Faro.
Ter plaatste wachtten mijn ouders op mij, en begon een week van vakantie met mijn familie. Maar daar zal ik het een volgende keer over hebben!

R.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten