de weersvooruitzichten!

dinsdag 15 februari 2011

Berichten uit Hipchester

Het begint erop te lijken dat de lente in aantocht is. Vanmiddag was het 11 graden en zonnig. Vrijdag wordt het 18 graden! En alle sneeuw begint weg te smelten. Awesome!

Het was een drukke week; veel gestudeerd zoals het hoort (laten we wel wezen...).
Maar aan mijn studie maak ik verder geen woord vuil.

Zaterdag met studiegenoten wezen eten in Fish Restaurant, in het Greenwich villlage. Mijn studiegenoten kozen voor "oysters", zelf had ik zalm. Gezelligheid als vanouds! Vervolgens zijn we naar een pub geweest in mijn thuishaven; Williamsburg, een wijk die door de New York Times wordt beschreven als "Hipchester":
Boutiques, coffee bars and restaurants continue to flourish in Williamsburg and Greenpoint, north Brooklyn’s youth-culture Marrakesh.
Het volstaat te zeggen dat het hier om een uiterst hippe buurt gaat!

We gingen naar een bar-club en dansten wat af alvorens we weer naar huis gingen (ieder in een eigen yellow cab, we blijven nou eenmaal Amerikaanse studenten). Het was nogsteeds te koud om te fietsen, om nog maar te zwijgen over de ijzige wegen; vrieskou na regen valt nou eenmaal tegen!

Verder heb ik deze week vernomen dat 1 van mijn favoriete bands, LCD Soundsystem, gaat stoppen. Een beetje baal ik er wel van. Het goede nieuws is dat deze band, die trouwens uit New York City afkomstig is, hier in New York in April nog een afscheidsconcert geeft. Uiteraard heeft yours truly tickets gehaald; 2 april ga ik er met een stel studiegenoten heen. It's gonna be beyond incredible. Ik verheug me er nu al op om met al dat Noord-Amerikaanse tuig los te gaan in het New Yorkse Madison Square Garden!

Verder ga ik deze week nog met een jongedame uit eten; dit nog ter gelegenheid van Valentijdsdag. Op maandag had ik immers college en kon ik verder niet uit vanwege studieverplichtingen. Goed, je afspraakje een dagje uitstellen is zo erg nog niet.

Ik ga het hierbij laten; spoedig volgt een volgende update.

Cheers!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten