de weersvooruitzichten!

zaterdag 19 februari 2011

Brooklyn Botanical Gardens

Waarde lezers,

gisteren was het hier een mooie dag; we hadden hier een strak blauwe lucht met een middagtemperatuur van 18 graden. Oftewel, een dag om het ervan te nemen!
Ik trok er met een studiegenote van Pratt op uit, wij deden die middag de botanische tuinen van Brooklyn aan. De botanische tuinen zijn echt prachtig, alhoewel de bomen en bloemen nu natuurlijk nog niet in volle bloei stonden. Ik denk dat ik er over een maandje of 2 maar weer eens langs moet om de planten en bomen in volle bloei te checken.
Het was wel beetje een bizar gezicht, aangezien er nog veel sneeuw lag (terwijl je gewoon zonder jas door de tuinen loopt)!











D'r was ook een indoor-gedeelte; waar je planten en bloemen vanuit alle hoeken van de wereld kunt zien. Zo was er een kas waar je vegetatie uit de woestijnklimaten kon bewonderen, een kas met tropische planten, en een watertuin. Het mooiste vondt ik zelf de kas waar allerlei bonzai-boompjes waren tentoon gesteld.











Alhoewel bonzai boompjes niet zo groot worden, kunnen ze wel erg oud worden. Wij zagen bonzai bomen meer dan 100 jaar oud!





Wellicht dat ik later deze lente nog eens een keer foto's plaats van de botanische tuinen van Brooklyn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten