de weersvooruitzichten!

dinsdag 3 augustus 2010

Daily Operation

Dit keer een verslag van the Daily Operation, oftewel het dagelijkse routine.
Ik heb het dan over mijn daily commute oftewel de dagelijkse trip naar kantoor in het bijzonder.

We beginnen in mijn straat, St Johns Place, in Prospect Heights.





Vervolgens fiets ik noordwaards en kom ik in Fort Greene uit.
Ondermeer passeer ik de straat waar ik tot aan 1 Mei j.l. woonde, Lafayette Avenue.
Hier is een historische kerk te vinden, alsmede de vlooienmarkt van Brooklyn.





In Brooklyn kun je best veilig fietsen. Om m'n pa te citeren: "Manhattan is impressive, but in Brooklyn, you can bike like a Dutchman". Het mooiste (naast de vele fietspaden) is, dat je vaak uitzicht hebt op de skyline van Manhattan.



Vervolgens laat ik Fort Greene achter me en dient Downtown Brooklyn zich alweer aan.


We gaan nu de Manhattan Bridge op en laten Brooklyn achter ons.


De laatste wijk in Brooklyn waar ik letterlijk elke dag 'overheen fiets' is DUMBO- the District Under the Manhattan Bridge Overpass.


Een laatste terugblik op Brooklyn vanaf het midden van de Manhattan Bridge.


Manhattan dient zichzelf aan. Spectaculaire vergezichten vanaf The Bridge begroeten mij elke morgen.



Terwijl ik hoog boven Chinatown fiets, zie ik in de verte het Chrysler Building.


Eenmaal de Manhattan Bridge gepasseerd; moet ik nog enkele straten oftewel city blocks door de wijk SoHo fietsen, alvorens ik het kantoor eindelijk bereik, na een fietstocht die steevast 25 minuten duurt (dat bewijst maar weer eens dat de fiets het meest efficiente vervoersmiddel is in New York, met de metro naar kantoor gaan kost me zo'n 45 minuten; aan de Taxi's brand ik m'n vingers niet eens).



Tot zover mijn reportage van mijn dagelijkse fietstocht naar kantoor, spoedig volgt een volgende blog!

Thanks for cycling along with me,

Ronald

2 opmerkingen:

  1. Hi Ron,
    lekker fietstochtje iedere dag, goed voor de broodnodige beweging!liefs MA

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zal het roerend met je eens zijn als je zegt dat de fiets het snelste vervoermiddel is om je door de stad te verplaatsen. Maar op de overige foto's zie ik één fietser en ergen één verdwaalde scooter. Zijn ze niet zo slim? Of kunnen ze niet zonder zijwieltjes fietsen?

    BeantwoordenVerwijderen