de weersvooruitzichten!

donderdag 13 januari 2011

Sneeuwstorm

Dear Family and friends,

Zoals beloofd even een update over de storm hier.

Er zijn zo'n 12 inches sneeuw gevallen. Je zou wel kunnen zeggen dat er een witte deken over New York ligt. Ik zou bijna willen zeggen, de sneeuw in Nederland is er niks bij, maar een dergelijke opmerking laat ik achterwege omdat ik toch maar 3 weekjes in Nederland was (en dus niet weet hoe intens de sneeuw was in de weken voordat ik er aankwam).




Je snapt dat het 't leven er niet makkelijker op maakt. Ik moet nu noodgedwongen met de metro naar kantoor.
Vindt het niet relaxed. Fietsen is toch een zorgeloze, ontspannende en tegelijkertijd ook gezonde activiteit. Er zijn maar weinig dingen zo aangenaam als New York per fiets ontdekken (naar mijn mening).




Eenmaal aangekomen op de eindbestemming, ons kantoor (in de wijk DUMBO), nam ik de volgende foto van het gebouw waarin ik stage loop. Gelegen aan de oevers van de East River en tevens onder de schaduw van de Manhattan Bridge, is de wijk DUMBO (District Under Manhattan Bridge Overpass) een vrij binnenstedelijke locatie.



Mijn werkzaamheden bij een jong consultingsbureau heb ik ook weer hervat. Ik richtte me de eerste dagen op het her-ontwerp van een straat, iets wat ik nogal vaak doe.
Als onderdeel van een plan voor een netwerk van infrastructuur voor fietsers, maakte ik de volgende 3D modellen van een straat in een stad in Colorado (Before-and-after onze voorgestelde interventie).

VOOR



NA




Elke dag werken we bij Street Plans aan een betere leefomgeving; onze missie is het verbeteren van de leefbaarheid van steden middels een hernieuwde vormgeving van de openbare ruimte en een hernieuwd straatbeeld.

Tot zover deze update, ik ga maar eens richting kantoor!

2 opmerkingen: