de weersvooruitzichten!

dinsdag 11 januari 2011

Back in BK

Waarde lezers,

intussen ben ik weer in mijn oude rol (verslaggever vanuit Brooklyn) vervallen; ik ben namelijk sinds maandagavond 8 uur weer thuis. En dat voelt goed. Om mijn terugkeer naar New York te vieren, trakteer ik jullie dit maal op een stel foto's (die ik vandaag heb gemaakt)!

Maandagavond heb ik eigenlijk niks gedaan behalve het uitpakken van mijn tassen. Wegens de jetlag werd ik dinsdagochtend om 6 uur wakker, het begin van een drukke eerste dag in NYC!

De dag begon met een ontbijt van de Dunkin Donuts hier vlakbij. Dit behoeft natuurlijk geen toelichting, wat hadden jullie nou zelf gedacht! :)
Ik trok op mijn fiets naar de campus om wat administratieve zaken af te ronden wat betreft de inschrijving voor de vakken die ik het aankomende semester ga volgen. Daar schoot ik de volgende beelden.




Bij deze gun ik jullie ook een kijkje in een "All-American classroom"!


Of, de wandelgangen van mijn academy!




De nieuwste aanwinst van de gebouwen voorraad van het Pratt Institute is Myrtle Hall. Het gebouw, met een groot glazen "doorkijkluik" in het midden dat de transparantie van de onderwijsinstelling symboliseert, is bedoeld als een ontmoetingspunt tussen het Pratt Institute en de wijk waarin de academie is gelegen. Het Pratt Center for Community Development, een research instelling op het gebied van de ruimtelijke ontwikkeling dat gelieerd is aan de universiteit, vindt er onderdak. Overigens is het Pratt Center for Community Development betrokken geweest bij een groot aantal planningsprojecten in New York City; het is een aanspreekpunt voor lokale organisaties en instanties (nagenoeg allemaal private of non-for-profit organisaties) die met de hulp van de experts van het Pratt Center een ruimtelijke visie voor hun gemeenschap willen ontwikkelen. De meerderheid van mijn studiegenoten is werkzaam voor deze organisatie (dat zal dan ook wel de reden zijn waarom ik er niet werk; ik heb toch liever "m'n eigen ding" waar ik mijn energie op richt... over onderscheidingsdrift gesproken!). Afijn, wat nog niet is, kan nog komen!
Ik was in het gebouw om met de mensen van het Financial Aid office te spreken. Ik had nog wat zaken te regelen wat betreft mijn studiekosten. Ik kon toen ik op bezoek was bij Financial Aid, gesitueerd op de bovenste verdieping van het gebouw, nog even genieten van het uitzicht vanuit Myrtle Hall.






Nadat ik in de ochtend mijn business op de campus voltooid had, trok ik richting het kantoor van Street Plans (uiteraard melde ik me op de eerste dag terug in New York weer op kantoor, ik had wel weer zin om te werken na 3 weken chillen). Onderweg nam ik nog even gauw de volgende foto's van de campus, alvorens mij op kantoor weer volledig op de vormgeving (lees: retrofitting oftwel re-design) van straten en wegen te storten.



Zie hier de bieb, Joost mag weten hoeveel uren ik hier intussen al heb doorgebracht! Gemiddeld genomen zit ik hier zo'n 3 `a 4 avonden per week, vanaf een uur of 8 's avonds (het tijdstip waarop mijn avondcolleges zijn afgelopen) tot 11 uur (het tijdstip waarom de bieb sluit). Om nog maar te zwijgen over de zaterdag- en zondagmiddagen die ik hier haast standaard doorbracht!


Intussen is er een sneeuwstorm losgebarsten hier in New York. Zojuist nam ik de volgende foto's vanuit mijn kamer. Het zal er de komende uren niet minder wit op worden, vrees ik. As a matter of fact, de V.S. beleven een extreem strenge winter, wat wel af te lezen valt aan het feit dat in 49 van de 50 staten momenteel sneeuw ligt (iets wat "extremely unusual" oftewel uiterst ongebruikelijk is). Je raadde het al, Florida is de enige staat waar nog geen sneeuw ligt.



Uiteraard hou ik jullie op de hoogte van hoe de laatste "Sloppy Snowjob" die de Amerikanen van Mother Nature kregen, zich ontwikkeld.

Sincerely Yours,

R.

1 opmerking:

  1. Wat een woordspelingen allemaal :P. 49/50... Dat is best veel, zeg maar...

    en Sloppy Snowjob. Ik zeg maar niks ;).

    Grappig om die gangen eens te zien :).

    BeantwoordenVerwijderen