de weersvooruitzichten!

donderdag 4 november 2010

Full Halloween

Whatsup Nederlandstaligen,

Zoals je wist was't hier laatst Halloween.
Halloween is echt een gaaf feest. Serieus verbazend, dat valt met geen pen te beschrijven! Ik kan nu al niet wachten tot Halloween 2011 zich aandient!

Het is een beetje zoals een kruisbestuiving tussen carneval en kerst; iedereen gaat verkleed door het leven en besteed de grootste zorg aan zijn of haar kostuum, tegelijktijd worden de dagen korter en zoekt men binnenshuis de gezelligheid op.

Nog nooit heb ik zo'n volksfeest gezien als Halloween. 1 op de 3 New Yorkers ging afgelopen weekend verkleed de straat op; je ziet werkelijk overal mensen in de meest waanzinnige kostuums. Op straat, in de metro, in de discoteken, overal.
Ik heb mensen gezien die verkleed gingen als Spiderman, Darth Vader, de Egyptische zonnegodin Ra, de Chileense mijnwerkers, de dude van al die Geico-commercials, en ga zo maar door. Je kunt het je niet bedenken, of er is wel iemand die zo'n kostuum draagt. Het moge duidelijk zijn dat de Amerikanen hun fantasie in de vrije loop hebben gelaten; qua verkleedcapaciteit is Carnaval er eigenlijk niks bij.

Zaterdagavond ging ik met een studiegenote naar een houseparty; oftewel een feest bij iemand thuis (een van haar vrienden). Op het betreffende feest werden er zelfs medailles uitgereikt voor de beste kostuums. Ik kreeg zelfs voor mijn "BP oil spill" kostuum de award voor het beste mannelijke kostuum! Bovenal uitzonderlijk waren de jelloshots, dat zijn een soort van gelei-puddingen gegoten in een shotglas. Die shots bevatten evenveel alcohol als een shot tequila, alhoewel je daarvan gezien het hoge suikergehalte niet zoveel van proeft.
Daarna gingen we naar 'n discotheek. Dat is ook een aparte belevenis, in een zaal gaan dansen terwijl elke discoganger een uniek kostuum aan heeft. Prachtig.






Zondagavond was het de avond van de 31e en dat betekend Halloween Central!
Ik ging met een goede vriend van m'n studie naar een loft in Bushwick om een vijftal alternatieve indie bands te zien spelen. Je kent het wel, het type lokale band dat covers van David Bowie en Black Sabbath speelt. Een prima avond!

Maandag was het weer terug aan de studie, hoe dan ook: ik had een uitmuntende Halloween achter de kiezen! Dat is me nou toch eens een Amerikaanse traditie waar ik wel gewend aan kan raken, en dan heb ik het nog geen eens over the 4th of July of Thanksgiving gehad.

R.

2 opmerkingen:

  1. Logisch dat je er van gecharmeerd bent ;). Tim wilt niks liever dan Halloween vieren zoals jij het hebt gevierd, haha!

    Zag de foto's al voorbijkomen op FaceBook, looks good!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Halloween kicks ass! Definitief een van de aangenamere zaken van 't Amerikaanse leven!

    BeantwoordenVerwijderen