de weersvooruitzichten!

zaterdag 6 november 2010

Een Blik in de Buurt

Hi,

om maar meteen met de deur in huis te vallen: van de week ben ik verhuisd!
Afgelopen zondag ben ik ingetrokken in mijn nieuwe kamer, in een ruim en comfortabel apartement (dat ik deel met twee huisgenoten).

Een beetje een fatsoenlijke woonruimte bemachtigen in een overbevolkte stad als New York is een lastige klus. Waar andere steden een "vacancy rate" van gemiddeld 5% hebben (dat houdt in dat 5% van de woningvoorraad beschikbaar en onbewoond is), is in New York City slechts 0.5% van alle beschikbare woonruimte op ieder gegeven moment "op de markt". Tel daarbij op dat je hier nogal veel kandidaten hebben die staat te wachten op woonruimte. Een kamer vinden in de gemiddelde Hollandse studentenstad lijkt er niks bij, alhoewel ik erken dat dat ook een vermoeiende klus kan zijn (ik spreek uit ervaring).

Mijn nieuwe kamer is gesitueerd in de wijk Williamsburg (de hippe, alternative, jonge, levendige, dynamische studentenwijk van Brooklyn). Williamsburg heeft tal van kroegen, muziekpodia, koffiezaakjes, kunstgallerijen, en ligt bovenal op steenworp afstand van het hart van New York. Ja, ik zit in 9 minuten op Union Square als ik de metro pak (de L-train). In 11 minuten ben ik op de Pratt campus in Manhattan (mijn universiteit heeft 2 vestigingen, 1 in Brooklyn en 1 in Manhattan; ik volg op beide locaties colleges). Oftewel, met het grootste gemak begeef ik me naar "The City".
En, alhoewel ik al dat bruisende uitgaansleven van Williamsburg zeer op prijs kan stellen, heb ik mezelf toch gesetteld in het rustigste gedeelte van Williamsburg: East Williamsburg. That's right, ik woon in een buurt die bestaat uit rijtjeshuizen; een buurt waar verder niet zoveel aan de hand is. Weliswaar kan ik in 10 minuten fietsen naar het hart van Williamsburg, waar de bars zitten (om te zwijgen over 't feit dat ik met de metro in 10 minuten in het hart van Manhattan zit), mijn eigen woonomgeving is vrij rustig. En dat kan ik ook wel waarderen; een student heeft immers een rustige omgeving nodig om tot rust te komen en om af en toe wat huiswerk te doen. Kortom:

I love coming home, cause it's always so wonderful. Cause when you're in your neighborhood, you're much more comfortable!



Om jullie een blik in mijn nieuwe buurt te gunnen, ben ik vanmorgen met mijn camera around the block gelopen.


Mijn intersection: Orient and Olive.


Mijn gebouw. Ik zit links boven, in de hoek. Helemaal bovenaan dus!


Mijn straat, met rechts mijn gebouw.




Linea recta tegenover de ingang van mijn gebouw bevindt zich de hoofdingang tot Cooper Park.






Mijn buurt.


Mijn waanzinnig coole gebouw in mijn waanzinnig coole straat.



Uitzicht vanaf mijn kamer.





Ons interieur.




Tot besluit deze beelden van my humble pad oftewel mijn nederig stulpje.

Ik kijk er nu al naar uit om Nederlandse gasten te verwelkomen in mijn nieuwe thuishaven.

2 opmerkingen:

  1. Hey Ron,

    Lange tijd even niks meer van me laten horen i.v.m. drukte, maar nu weer wel. Het ziet er erg goed uit, je nieuwe stulpje, that is.

    Ik ga je weer volgen!

    Het ziet er echt uit zoals in mijn perceptie...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Justin! Dankjewel man! en welcome back!

    BeantwoordenVerwijderen